Thursday, April 7, 2011

..Saya tertidur terlentang di sudut ' KEHIDUPAN '..

KEHIDUPAN selalu sangat mengetuk pintu hati..menganggu emosi yang sedang cuba untuk berusaha mengapai keindahan senyuman..sering kali saya lemah dan jatuh menangis di sudut2 KEHIDUPAN ini..

payahnya..~


Jika tahu ia sesusah ini ingin saja sa kembali ke rahim ibu dan tinggal di sana selamanya.. Bolehkah??

Bodoh!! ~ terasa diri sangat BODOH bila PUTUS ASA!.. Cuba untuk senyum tapi sedih lebih dulu singgah di wajah ini..

Bisakah saya dapat apa yang saya inginkan??..

Bisakah impian sa yang sa cipta sendiri saya kecapi dengan kegembiraan??..

Bisakah CINTA yang sa cipta ini berkekalan??..

Banyak sangat persoalan yang berlegar2 di kepala..

terasa nak tangkap saja tanda2 soal dan buang jauh2..biar KEHIDUPAN ini lebih tenang tanpa semuanya..Boleh ka begitu??

Saya tidak minta lebih untuk kehidupan ini..yang saya mahu cuma ' MEREKA ' dan ' DIA'..

sebab saya tahu yang saya akan ' MATI' tanpa orang - orang ini...

Orang2 yang bersama2 berkongsi ceritera KEHIDUPAN...

MEREKA + SAYA + DIA = NAFAS KEHIDUPAN

..tanpa NAFAS ini saya mungkin ORANG MATI yang HIDUP berjalan seperti biasa..



Saya seperti orang lain..ingin kan KEHIDUPAN yang menjadi rebutan warga dunia..

tapi mungkin bukan nasib saya untuk dapat semuanya..

dan akibatnya saya tertidur terlentang di sudut KEHIDUPAN bersama - sama dengan sedikit ' 'HADIAH' yang saya kira cukup untuk saya gunakan sehingga tarikh akhir

KEHIDUPAN saya..Apa yang penting USAHA untuk menambah ' HADIAH ' itu harus ada..

Penat , tekanan & putus asa itu kan penambah rasa walaupun kekadang ia meracuni TUBUH & JIWA kita..




Cemburu dengan sesetengah orang yang bisa mencari ' HADIAH ' yang tersembunyi dengan senang...teringin nak curi formula2 dan resipi2 Kehidupan mereka.. Tapi saya bukan mereka..

Jiwa lemah...Hati sakit...Mata menangis..

Saya tidak kuat..

Saya takut akan GAGAL sebelum UJIAN...

SEMANGAT tolong bantu saya..

Tolong saya hadapi KEHIDUPAN ini...saya penat tidur tanpa SELIMUT..

saya mahu PERISAI untuk menjadi kuat dan tabah!..

Begini la Manusia seperti saya..selalu mengeluh pabila masalah terasa semakin menghampiri..

Mungkin sebab telah banyak dosa yang saya buat sehingga cabaran yang di hadapi terasa sangat berat...


" i rarely thanks HIM for every GIFT he gave to me.. i never seen HIM.. so many times i failed and i blaming HIM for that.. God, im sorry for all that...Give me strength fo face all this matter..and please help me this one last wish.. Please DONT BREAK IT.. i really need your help..this is the only DREAM i wish.."


Tuhan itu sangat adil..dan saya tahu dia telah rancang segala - galanya untuk saya.. walaupun suatu hari nanti ia bukan seperti apa yang saya telah rancang tapi saya akan tetap bersyukur kerna saya tahu itu adalah ANUGERAH KEHIDUPAN saya yang sangat tinggi di hayat ini..

~ Wahai CINTA.. jika kamu adalah DIA yang saya impikan saat ini..tolong ingatkan saya bahawa kamu adalah HADIAH terindah buat saya saat ini..Saya akan lupakan mereka yang lain dan akan tetap SETIA bersama kamu.. Cuma KAMU yang bisa buat saya bermimpi Indah dan ketawa riang..menangis gembira dan sedih sakit... dan saya inginkan kamu adalah DIA yang akan memimpin tangan saya pada saat saya menghampiri tarikh akhir hidup saya...~

p/s : Hubby..if only you know that you're the most priority in my life now.. Please be strong..i know we can do it as long as we try hard and be positive..im scared to but all we have to do now is be patient and strong... Love you So much!


No comments: